30 Aralık 2013 Pazartesi

Aşkın Gözyaşları I-II-III

Kitap Adı:  Aşkın Gözyaşları-Tebrizli Şems
                   Aşkın Gözyaşları II-Hz. Mevlana
                   Aşkın Gözyaşları III-Kimya Hatun

Yazar: Sinan Yağmur

Yayınevi: Karatay Akademi Yayınları

 Sayfa Sayısı:  792 (toplam)

Benim Puanım:  6/10

Aşkın Gözyaşları’ nın Konusu

Hz. Mevlana’ nın hocası olarak tanıdığımız Tebrizli Şems, Hz. Mevlana ve Hz.Mevlana’ nın kızı, Tebrizli Şems’ in eşi Kimya Hatun... Görüşleri, bakış açıları, Allah aşkıni anlatan kitaplardan oluşuyor seri. Genel olarak bu kişilerin hayatını anlatmaktan ziyade, hayatlarına dokunup geçip daha çok bazı hikayeler üzerinde duruyor. %100 tasavvuf içeriğine sahip olduğu da söylenebilir.

Kitap nasıl ilerledi?

İlk kitap olan Tebrizli Şems’ e başlarken açıkçası neyle karşılaşabileceğimi bilmiyordum. Kitabı elime alırken sadece yazdığı mısraları, söylediği sözleri severek okuduğum Mevlana’ nın hocası olan kişi hakkında bilgi edineceğimi sanıyordum. Açıkçası kitap benim için çok zor ilerledi. Ama tanımadığım daha önceden bilgi sahibi olmadığım bir kişi hakkında olduğu için öyle düşündüm.

Ardından Hz. Mevlana ve Kimya Hatun’ u okumaya daha hevesli başladım, çünkü değer verdiğim kişilerdi. Ancak okurken kendimi bu kişilerin hikayesinden çok Allah aşkı için yapılanları okurken bulduğum hissine kapıldım. Yani ben bu kişileri değil bu kişilerin yazar tarafından toparlanmış cümlelerini, düşüncelerini okuyordum. Açıkçası bu durum beni mutlu etmedi ve kitaplar genel olarak yavaş ilerledi.

Kitap bana ne kattı?

Kitap bana bilmediğim Mevlana’ ya ait güzel sözler, mısralar kattı. Bunun dışında her çok satılan kitabın bana hitab etmediğini kattıL


Ayrıca Kitap Şenliği’ nde son kategori olan bir seriden 3 kitap okuma kategorisini bitirerek, 40 puan kazanmama yardımcı oldu J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder