4 Aralık 2013 Çarşamba

Cehennem-Dan Brown

Kitap Adı: Cehennem / Inferno
Yazar: Dan Brown
Yayınevi:Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı:  576
Benim Puanım: 8 / 10

Amerikalı yazar olan Dan Brown tarafından yazılan Cehennem 2013 yılında yayınlandı. Cehennem yazarın altıncı, Robert Langdon serisinin ise dördüncü kitabıdır. Kitabın bir kısmı –hatta hemen hemen neredeyse yarısı İstanbul’ da geçiyor. Kitaba bu derece sarılabilmemin bir nedeni de bu olsa gerek.

Cehennem’ in Konusu

Bir Dan Brown klasiği adeta. Kitabın baş kahramanı ünlü simge bilim profesörümüz Robert Langdon. İtalya’ nın Floransa kentinde başlayıp Venedik şehrine uzanan oradan İstanbul’ a kadaruzayan bir roman. Konunun her uzandığı yerde bir sanat tarihi, bir mimari örtü betimlemeleri yapılmış. Öyle ki bazı yerlerde anlatılan ince detaylar okurken boğuyor bile denilebilir.
Bu kez çözülmeye çalışılan konu bir genetik uzmanı olan ve 100 yıl içinde aşırı artan nüfustan dolayı insan ırkının sonu geleceği görüşünü savunan bir bilim adamının, dünya nüfusunu azaltmak ve insanoğlunu tükenmekten kurtarmak için hastalık virüsünü yaymasını engellemek.
Daha fazla detaya girmek istemiyorum konu birbirine aşırı bağlı çünkü J

Kitap nasıl ilerledi?

Kitabın kurgusu çok güzeldi. Aksiyon şehirlerin tarihi dokusuyla o kadar içiçe anlatılmıştı ki kitap akıp gitti, kısa sürede bitirdim. Ancak daha önce de belirttiğim gibi mesela İtalya’ da geçen olaylarda tarihi eserlerin anlatımında çok kendimi içinde bulamadım, sıkıldım. Çünkü betimlemeleri anlayabilmek için –daha önce oraya gitmediğimden- sürekli internetten fotoğraflarına bakıp kitaba geri dönmek zorunda kaldım. Bu da kitaba tam kendimi kaptırmışken, uzaklaşmama sebep oldu. Ama Dan Brown yine de kendini bir şekilde hayran bıraktı.

Kitap bana ne kattı?

İtalya ve Türkiye’ de birçok tarihi eser ve sanat adına yerler tanıtılmış. Görmediğim birçok yeri kitabı daha iyi anlamak adınainternetten bulup bakmak açıkçası bilgi kazanımımı arttırdı. Aynı şekilde İstanbul’ da gidip gezdiğim yerlerin bilmediğim yönleri olduğunu farkettim açıkçası biraz da utandım L

Bunların dışında resmen kitabı okurken kendim koşup yorulmuşum gibi kafamı dağıtmamda on numara yardımcı oldu.

Ayrıcaa bu kitabı okuyarak Okuma Şenliği için ilk kategorimi de tamamlamış oldum :)

Altı çizili yerler

Burası ikiye bölünmüş bir dünya, karşıt görüşlerin şehriydi: Dindarlarla laikler, eskiyle yeni; Doğu’yla Batı...Avrupa ile Asya arasındaki coğrafi sınırda duran bu ebedi şehir, gerçekten de Eskidünya’ dan daha da eski bir dünyaya uzanan bir köprüydü...

İstanbul.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder