11 Aralık 2013 Çarşamba

Bülbülü Öldürmek

Kitap Adı: Bülbülü Öldürmek / To kill a Mockingbird
Yazar: Harper Lee
Yayınevi:Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı:  320
Benim Puanım: 9 / 10

1961 Pulitzer ödülü kazanmı ardından da 1962 yılında yayınlanan filmi ile de Altın Küre ve 3 Oscar ödülünü kazanmış bir kitap. Kitabın yazarı olan Harper Lee' nin ilk ve son romanı. Romanın genel olarak konusunu oluşturan önyargılı yaklaşım ve sözde eşitlik, adalet kavramları bir çocuğun gözünden anlatılmakta. 

Bülbülü Öldürmek Konusu

Kitabın geneli Scout adında küçük bir kızın ağzından anlatılıyor. Ancak bana göre kitabın asıl kahramanı Scout' un babası olan Avukat Atticus Finch. Atticus' un bir zencinin davasını alması üzerine kurgulanıyor kitap. Öyleki beyaz bir insanın bir zencinin davasını alması tamamen saçmalık gözüyle bakılıyor. Çünkü söz konusu dava bir beyaz kıza edilen tecavüz davası. Herkesin tüm kasabanın gözünde zenci kesinlikle haksızdır, ikinci sınıf insandırlar ve her şeyi yaparlar. Ancak Atticus bunları düşünmeyen hoşgörülü daha da güzeli hümanist bir insan ve elinden geldiği kadar tüm benliğiyle bu davayı savunmaya çalışıyor. Scout, abisi ve arkadaşlarının da desteğiyle tabi...

Kitap nasıl ilerledi?

En başında beklentim azdı açıkçası onca ödüle rağmen, ama okudukça kitap aktı gitti adeta. Keşke bitirme tezim olmasaydı da daha kısa sürede bitirseydim kitabı dedim. Kitabı bitirip yanıma koyduğumda gerçekten kazanımlarım olduğunu farketmiştim.

Kitap bana ne kattı?

En büyük katkısı insanlara önyargılarla yaklaşmanın aslında karşımızdakinin hayatında nelere yol açabileceğini anlamam. Ardından eşitliğin insanların görüşleri ve önyargılarına kadar olduğunu anlamam oldu. Hatta bana katkısını kısaca kitapta geçen şu cümleyle açıklayabiliriz "İstediğiniz kadar şakrakkuşu vurabilirsiniz ama bülbülü öldürmek günahtır, bunu asla unutmayın."

Diğer bir katkısı ise Okuma Şenliği Kış için 10. kategoriyi tamamlamış ve 25 puan daha kazanmış olmam. Şimdiye kadar o kadar geride kaldım ki, bu puanlara ihtiyacım var :)

Altı çizili yerler...


"Jem kar sıcak!"
" Hayır değil. Çok soğuk olduğu için sıcak gibi geliyor. Yeme Scout . Boşa harcıyorsun. Bırak yağsın."
"Ben üzerinde yürümek istiyorum ama!"
"Bak ne diyeceğim: Gidip Bayan Maudie' nin bahçesinde gezelim."

Jem, ön avludan geçti. Ben de ardından gittim. Tam Bayan Maudie' nin evinin önüne gelmiştik ki, bizi Bay Avery durdurdu. Pespembe bir yüzü ve kocaman bir göbeği vardı.

"Bak ne yaptınız?" dedi. ""Ne zamandan beri kar yağmıyordu. Sizin gibi yaramaz çocuklar mevsimlerin değişmesine neden oluyor."

Eğer yaramazlıklarımızın karşılığı olarak kar yağdıysa, günahın o kadar da kötü olmadığına karar verdim.
"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder