20 Mayıs 2014 Salı

Cariyenin Kızı Mihrimah-Demet Altınyeleklioğlu

Kitap Adı: Cariyenin Kızı Mihrimah

Yazar: Demet Altınyeleklioğlu
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 766
Benim Puanım: 8/10

Neden bu kitap?

Yine Bahar Okuma Şenliği kapsamında okuduğum bir kitap. Bu defa son kategori için bir yazara ait en az 1200 sayfa okuyana kategorisi için Demet Altınyeleklioğlu' nu seçtim. Aslında listemi hazırlarken çok fazla kararsız kalarak Oğuz Atay' ı seçmiştim. Ama yine şenlik kapsamında okuduğum Kiraze(kitap tanıtımı için buradan) romanından sonra tarihi romanları ne kadar özlediğimi ve uzun süredir okumadığımı hatırladım. Bunun ardından okunacak kitap listeme baktığımda Demet Altınyeleklioğlu' nun Mihrimah kitabının ekli olduğunu görünce bu kategoriyi, bu başarılı yazarımızla değiştirme kararı aldım.

Kitabın konusu...

Adından da anlaşılacağı üzere kitabımız Yedi Cihan Sultanı Kanuni Sultan Süleyman ile adından asırlardır söz ettiren Hürrem Sultan' ın kızları Mihrimah Sultan hakkında. Bugüne kadar birçok yazılan çizilen oldu hayatları için, ne kadarı doğru ne kadarı yanlış bilinmez. Ancak benim adıma bu kitap ayrı bir yer etti. Çünkü; bu defa kendi hırsları için savaşan bir cariye ya da toprakları, devleti adına savaşan bir sultan yerine; babasının padişahlığı ile annesinin hırsı arasında ezilmiş bir padişah kızının anlatılmasıydı. Tabiki kitabın büyük bir kısmında Mimar Sinan ve eserlerinden de oldukça bahsediliyor, elbette Mihrimah aşkından da. Ama sanırım beni en çok etkileyen; padişah kızının kendini esir hissetmesiydi. 

Kitap bana neler kattı?

Öncelikle ne olursa olsun tarih kitabı olması benim için bir artı. Mihrimah' ın yaşadığı yani Kanuni Sultan Süleyman Dönemi ise benim en çok etkilendiğim dönemlerden birisi. Bunun sebebi Hürrem Sultan ya da Mustafa' nın idam edilmesi değil. Tarihte benim ilgimi en çok çeken Barbaros Hayrettin Paşa ve Mimar Sinan gibi iki büyük ismin o dönemde yaşaması. Bu kitapta da olabildiğince çok bu iki kişiyi gördüğüm için benim için tadına doyulmaz bir kitaptı. 

Ayrıca Demet Altınyeleklioğlu' nun daha önce de Nurbanu isimli kitabını okumuş ve dilini oldukça beğenmiştim. Bu nedenle bu kitabı da okurken yanılmadığımı bir kez daha anlamış oldum.

Bunun dışında bahar şenliği kapsamında son kategorinin bir kısmını tamamlamış oldum :) Ve en güzeli tarih kitaplarına acıkmış ruhumu bir nebze olsun doyurdum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder