11 Eylül 2014 Perşembe

Köpek Düşleri - Markus Zusak

Kitabın Adı: Köpek Düşleri

Yazarı: Markus Zusak

Yayınevi: Martı Yayınları

Sayfa Sayısı: 160 sayfa

Benim Puanım: 8/10



Yine bir indirim sırasında  5 TL gibi bir fiyata elime geçen kitap olur kendisi :) 

Ayrıca Markus Zusak ile ilk tanışmamış. Kendisini daha çok Kitap Hırsızı isimli kitabı ile duydum ve şimdiye kadar olumsuz bir eleştiri almadım. Özellikle üslubu ile ilgili oldukça güzel yorumlar okumuştum. Yaz Şenliği kapsamında en sevdiğim kategori olan 29.kategoriye çalıştım yine ve Erkek-yabancı yazarı da bulmul oldum bu kitapla :) 

Son zamanlarda yaşamış olduğum sıkıntılı döneme inat oldukça basit anlatımı sayesinde beni oldukça rahatlatan bir kitap oldu. Kitabımızın konusu ergenlik döneminde olan bir erkek çocuğu olan Cameron Wolf' un gözünden bir dönem yaşadıklarını ve gördüğü rüyaları anlatıyor. Ailesinin geçim zorluğu, üç kardeşi ile olan farklılıkları ve bu farklılıklara rağmen kardeş sevgisini anlatıyor. Tabikii yapmış olduğu ergenlik haylazlıklarını, aşık olduğu kızı ve kalp kırılışlarını da es geçmemek lazım. Bütün bu konular yazarın elinden oldukça basit bir şekilde anlatılıyor, adeta bu kısa kitabı okurken bir film izliyor edasında Wolf ailesinin hikayesini izliyorsunuz. Özellikle her olaydan sonra gördüğü rüyaları anlatması benim için oldukça keyifli idi.

Kitabın bir de ikincisi varmış, İt Dalaşı. Yani aslında kitabımız bir seri imiş. Ben de bunu sonradan öğrendim :)

Kitap bana ne kattı

Kitap benim için sadece dolu olan kafamı sakinleştirmemi, düşünmeyi istemediğim konulardan uzaklaşmamı sağladı desem yalan olmaz. Ancak herkesin böyle anlarda okumak istediği yazarlar ya da kitaplar olur bu nedenle ben sevdim  kitabı :) 

Ayrıca bıktığınız şu meşhur 29. Kategorimi artık tamamlamış olmakla beraber ekstra 30 puanımı da aldım :) Bir iddiam kalmamış olan Yaz Şenliğinde son günlerin bereketleri bunlar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder