26 Aralık 2014 Cuma

Cerrah - Tess Gerritsen

Kitap Adı: Cerrah

Yazar: Tess Gerritsen

Yayınevi: Doğan Kitapevi

Sayfa Sayısı: 276 sayfa

Benim Puanım: 9/10

Özellikle dedektiflik ve cinayet roman hayranlarının favori yazarı olan Tess Gerritsen ile benim ilk tanışmam, Kış Şenliği sayesinde oldu. Yazarın en çokses getiren serisi Rizzoli-Isles Serisi’ nin ilk kitabı olan Cerrah ilk olarak 2001 yılında basılmış.

Kitabımızın bana göre üç tane baş karakteri vardı. Birincisi departmandaki tek kadın polis olduğu için sürekli dikkate alınmadığını düşünen ama bir o kadar da işine tutkun polisimiz Rizzoli, ikincisi departmanın nazik polisi Moore –cinayet masasının taktığı isimle Aziz Thomas-, üçüncüsü ise kitabımızdaki güçlü kişiliğe sahip olan kurban Dr. Catherine. Kitabımız adını kadınlara tecavüz edip, ardından rahimlerini çıkarıp, en sonunda da öldüren bir psikopat katilden, Cerrah’ tan alıyor.
İki farklı dönemde yaşanan benzer cinayetlerin bir şekilde Dr. Catherine’ de kesişmesi sonucu bu üç karakteri bir araya getirir.

Polislerimiz adım adım katilimize doğru ilerlerken, katilde adım adım Dr. Catherine’ e doğru ilerlemektedir. 

Peki sonunda katil yakalanacak mı? E bu kısmı da sizlerin okuyup öğrenmeniz gerekecek J Ancak zannediyorum ki okumayan sayısı oldukça azdır.

Kitap Bana Ne Kattı?


Bir cinayet ya da dedktif romanı insana ne katabilirdemeyin. En başında sizlerin hayal dünyanızı zorlar. Ardından da bana kattıklarından yola çıkarsak; e-kitap olarak okuduğum bu kitap, işten eve dönüş yollarımda atıl olarak gözüken 1 saatimi dolu dolu geçirmeme yardımcı oldu. Ayrıca Kış Şenliği kapsamında okuduğum ilk kitap olarak 19. Kategori’ ye bir artı koydurttu bana.

2 yorum:

  1. Ben Tess Gerritsen'ı bir türlü sevemedim. Cerrah ve Çırak'ı okudum ama Günahkar'ı yarım bırakmıştım. :) Polisiye seviyorsanız ve e-kitap bulabilirseniz, Simon Beckett ve Tim Weaver'ı tavsiye ederim. :) İkisi benim favori polisiye yazarlarımdır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık konuşmak gerekirse ilk okumaya başladığım zamanlar cinayet romanları oldukça ilgimi çekerdi. Ama zaman içinde edebi yönden daha dolu kitaplara yönelmeye başladığımı farkediyorum. Önerdiğiniz yazarlar da zihnimin bir köşesine kaydedildi :)

      Sil