29 Aralık 2014 Pazartesi

Macbeth - W. Shakespeare

Kitap Adı: Macbeth

Kitap Yazarı: William Shakespeare

Yayın Evi: NTV

Sayfa Sayısı: 144 sayfa

Benim Puanım: 8/10

Merhabalar, bitirmiş olduğum bir kitapla daha selamlıyorum sizi. Bu defa karşınıza alışık olmadığınız-hoş benim için de ilkti- bir tarz ile çizgi roman ile çıkıyorum. Kış Şenliği kapsamında şenlik listelerine eklenen yeni bir kategori. Şahsen benim için oldukça farklı görünmüştü ve öyle de oldu.

Ben bu kategori için sevdiceğimin kütüphanesinde bulunan çizgi romanlardan bir tanesini seçmiştim, nitekim de onu okudum. Ben açıkçası tiyatro tarzı kitapları okumayı sevmeyen biriyim, ancak çizgi romana dökülünce iş farklı oldu. Sanıyorum NTV Yayınlarının bu tarzdaki çizgi romanlarını artık ben de almaya başlayacağım :)

Eğer sizler de benim gibi tiyatro kitaplarını sevmiyorsanız, bu kitapların çizgi romanları tam size göre olacaktır. Şahsen benim sevmeme nedenim karakter analizleri en başta olduğundan okurken unututrsam eğer sürekli başa dönüp okumanın verdiği rahatsızlık. Ama bu şekilde önünüzde görsel olarak olduğundan unutmanız da daha zor olabiliyor :)

Kitap gerçekte de yaşanmış olan benzer bir olay Shakespeare' in Macbeth karakteri ile kan bulmuş haliymiş. Olay 1040 yılında İskoçya' da geçmekte. Ülkenin başında olan Kral Duncan ülkesini savunmak için güçlü bir ordu kurmak ister, bu ordu için soyluların en güçlüsüne ihtiyacı vardır: Duncan' ın kuzeni Macbeth...

Ancak işler umulduğu gibi gitmez. Herkes tarafından soylu, dürüst, güçlü olarak bilinen Macbeth rütbesinin yükseleceği bilgisini cadılardan alıp, üzerine de bu gerçekleşince hırsının kurbanı olur ve kral olmak için adeta kendi kişiliğinden vazgeçer, tabiki birçok şeyden de...

Kitap Bana Ne Kattı?

Bir defa beni ilk defa çizgi romanlarla tanıştırdı. İkincisi saygı duyduğum yazarlardan biri olan Shakespeare' in bir türlü okuyamadığım kitaplarından birini okuma fırsatı sundu, hem de oldukça eğlenceli şekilde. Üçüncüsü de Kış Şenliği kapsamında oluştuduğumuz listeden 2. Kategoriyi tamamlamama ve şenlik kapsmaında ikinci kitabımı bitirmeme yardımcı oldu.

İyi okumalar, şimdiden hepinize iyi haftalar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder