19 Aralık 2014 Cuma

Şeytan Yemini - J. Christophe Grange

Kitap Adı: Şeytan Yemini

Yazar: Jean Christophe Grange

Yayınevi: Doğan Kitabevi

Sayfa Sayısı: 520 sayfa

Benim Puanım: 9/10



John Verdon’ un Şeytanı Uyandırma isimli kitabını okuyup da beklentimi karşılayamayınca açıkçası kurgu ve polisiye romanlara biraz çekinceli yaklaşmıştım. Ancak kitabın e-kitap formatı elime geçince kendisine bir şans verdim. Böylece ilk e-kitap deneyimimi de yaşamış oldum. E-kitapla ilgili düşüncelerim aslında oldukça sert olmasına rağmen, erken kararan kış akşamları, iş çıkışı serviste kitap okumanın tek yolu olduğu için benim için adeta bir kurtarıcı oldu. Şimdi yeni başladığım kitaplarda da evimde sayfalarını koklayarak çevirdiğim kitaplarımı okuyup, e-kitap okuyucumdan da akşamları serviste geçen güzelim bir saatimi boşa harcamamış oluyorum J


Yeniden kitaba gelecek olursak; kitabımızın ana karakteri başarılı bir polis olan Mat, Ruhban Okulundan mezun bir cinayet polisidir. Okuldan arkadaşı Luc ise yine kendisi gibi polistir, ancak ahlak masasında. Kitap Luc’ un intihar etmesi ile başlar. Ancak Mat asla bu intiharın gerçek olduğuna inanmaz, olsa olsa bir cinayettir, ya da bir sebebi vardır. Çünkü arkadaşı dinine bağlı bir Hıristiyan’ dır.Luc intihar etmiştir ama bir şekilde hayata döndürülmüştür, ama yoğun bakımdadır. Mat ise arkadaşını intihara sürükleyen sebebi aramanın yoluna düşer. Birbirini izleyen olaylar Mat’ ı varlığına inanmadığı Şeytan’ a inandırmak için çok zorlar, ancak o daima mantığa yakınlığına baktığından bir türlü ikna olmaz. Luc, dünyada yaşanan satanist cinayetlerin peşinde olduğunu anlar. Adım adım onun takip ettiği yollardan gider. Işıksızlar adı verilen şeytanı gören ve köleler adı verilen şeytana tapan katiller arasında birçok din-devlet adamının yardımı ile kölelerin aradığı şeytanın yeminini arar, dahası bütün cinayetlerin sebebinin şeytanını varlığı değil bir kişi olduğuna inanır. Peki sonunda Mat haklı mı?


İşte bu kısımda bir şey diyemem, neticede gerilim ve kurgu romanı.Az heyecan olması lazım sizler okurken J


Kitap nasıl ilerledi?


Kitap oldukça yavaş başladı benim için, bazı kısımlarda dini alıntılar ve Hıristiyanlar için önemli olan kişilerin isimlerine yabancı olduğumdan bazı kısımları birleştirmekte zorlandım. Ancak kurgu oldukça iyi ilerliyor. Kitabın başında tüm kurgu için yürüttüğüm tüm sonuçlar bir şekilde birbirine bağlanmış olarak karşıma çıktı. Bu da benim açımdan oldukça iyi bir son oldu.


Altını çizdiğim yerler...


 “Duşta kaynar suyum altında bile ısınamıyordum. Tıpkı arada sırada pişirmeye çalıştığım dondurulmuş ürünler gibi; dışı sıcak ama içi her zaman soğuk.”
“Tanrı dünyaya müdahale etmiyordu. Bizi bizimle başbaşa bırakmıştı. Bize mesajını vermiş, ona ulaşmak için izlememiz gereken yolu göstermişti. Günaha karşı direnmek, karanlıktan kurtulmak elimizdeydi. Uzun lafın kısası kendi başımızın çaresine bakmalıydık. Bu bizim güçlülüğümüz, yüce gönüllülüğümüzdü; bir tür ‘birlikte yaşamak’tı.”



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder