15 Ocak 2015 Perşembe

Çağdaş Rus Şiiri Antolojisi - Ataol Behramoğlu

Kitap Adı: Çağdaş Rus Şiiri Antolojisi

Yazar: Ataol Behramoğlu
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 232
Benim Puanım: 7 / 10

Merhabalar,

Yeni bir kitap yorumuyla daha birlikteyiz. Bu defa sizlere yine Kış Şenliği kapsamında okuduğum bir şiir kitabından bahsedeceğim. Aslında bu kategori için Turgut Uyar’ ın bir kitabını okumayı düşünmüştüm ama evde kitaplıkta bu kitabı bulunca elimdekileri eritmeye karar verdim.

Şiir çok seven biri olmamakla birlikte, zaten henüz yavaş yavaş başladım okumaya. Bu nedenle ne kadar doğru yorumlar yapacağım emin değilim. Zaten en büyük endişem de şiirlerin çevirilerinin orjinalleri kadar sağlam olamayabileceği düşüncemdi.  Ancak bu konuda endişelerimi alt etti.

Kitap içinde şiirleri bulunan şairlerin yaşadıkları döneme göre sıralanmış. Bu durum bana oldukça iyi geldi, çünkü Rusya’ nın siyasi açıdan bulundukları dönemleri adeta hissediyorsunuz okurken. Özellikle savaş şiirlerinin çoğunlukta olduğunu söyleyebilirim.  Tüm şiirleri okuduğunuzda son sayfalarında kitaptaki şairlerimizin kısa hayat hikayelerini buluyorsunuz. Eğer sizler de benim gibi biyografileri seviyor, her okuduğunuz yazarın, şairin ardından hayat hikayesini okuyorsanız muhteşem!

Kitapta beni en çok yoran şey savaş şiirlerinin varlığıydı. Evet bu yaşanılan bir gerçek ancak pek de benim tarzım olmadığını düşünüyorum. Zaten bir oturuşta şiir kitabı okumayı da sevmem, kafan yoruldukça azar azar okumalı insan bence. Zaten her okuduğum kitabın yanında bir de dinlendirici kitap okurum.

Sizler için seçtiğim bir kaç şiirin adını aşağıda paylaşıyorum.

İskenderiye Şarkılarından
Fırtına Habercisinin Türküsü
Her Sey Ölümlüdür
Kış Şiiri
Uzun Bir Yol
Plak


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder